ACTUALITAT
“Un nou eclipsi solar no es podrà veure fins al segle XXII”
22/06/2026
El 12 d’agost el Parc Astronòmic del Montsec (PAM) penjarà el cartell de “tancat per eclipsi”, ja que al Montsec no es podrà veure i serà necessari anar cap al sud de Ponent, Tarragona o Terres de l’Ebre. El director del PAM, Salvador Ribas, va indicar que el 1905 va ser l’any en què es va veure l’últim eclipsi total de sol i que, una vegada passat el del proper agost, no n’hi haurà cap altre fins al segle XXII. L’eclipsi total de sol tindrà lloc a les 20.24, quan la lluna se situï davant l’astre rei, i es podrà veure al llarg d’una franja central que recorrerà Catalunya des del nord-oest fins al sud-oest. Serà una línia que més o menys abraçarà des del Garraf fins al Segrià.
Infolleida

