Marina Rossell clou amb un recital pròxim i emotiu la primera edició del (z)ona ponts

08/09/2025

La cantant, acompanyada del pianista Xavi Lloses, va aplegar prop de 300 persones a l’esplanada del castell de Ponts en l’únic concert gratuït del festival

 El festival (z)ona ponts va posar ahir el punt final a la seva primera edició amb una nit per emmarcar protagonitzada per la cantant Marina Rossell. Davant l’esplanada del castell de Ponts i amb l’emblemàtica canònica de Sant Pere al fons, il·luminada per a l’ocasió -amb el suport inestimable d’una lluna bellíssima-, prop de tres-centes persones van viure un concert ple de complicitats i intensitat emocional, amb la publicació del darrer àlbum de Rossell com a peu -300 crits- però on no van faltar algunes de les cançons que expliquen el perquè la seva és una veu estimada per diverses generacions.
 
El públic va respondre a la invitació de la cantant i va cantar amb ella clàssics com Lili Marleen, Mare de Déu del món o la sardana de Pep Ventura Per tu ploro, a l’espera que arribessin, ja en el tram final del concert, les cançons que han convertit Rossell en el referent que és avui; entre elles, La gavina o la bellíssima El metec en record al seu estimat Moustaki.

Rossell, acompanyada al piano per Xavi Lloses, amb el qual va evidenciar una complicitat forjada a base d’anys als escenaris, va desplegar un repertori de cançons pròpies i himnes populars que va transformar l’espai patrimonial en un espai escènic bellíssim i carregat de memòria. El públic va respondre amb silenci respectuós en les peces més delicades i amb cants i aplaudiments en els moments requerits per la cantant, convertint la cloenda en una celebració compromesa i emocionant.

Amb aquesta vetllada, (z)ona ponts conclou un recorregut d’estiu que ha unit música i patrimoni en formats diversos. El festival va arrencar el 21 de juny passat a l’interior de la canònica de Sant Pere amb un homenatge a la soprano Conxita Badia, coincidint amb el Dia Internacional de la Música i el 50è aniversari de l’Associació Amics de Sant Pere de Ponts, a la qual es va dedicar el concert. Al juliol, la violoncel·lista Mariona Camats va oferir quatre passis íntims dins de l’església de Santa Maria -avui la parròquia local- que van servir, entre d’altres, per obrir al públic racons desconeguts del temple. A l’agost, l’entorn singular de Sant Isidre del Canal va acollir l’actuació de Guillem Gisbert, que va presentar el seu primer disc en solitari amb la força del paisatge hidràulic com a escenografia natural. Uns dies més tard, Sant Pere tornava a ser protagonista en acollir Venus i Adonis, la proposta dramatitzada de Shakespeare amb Emma Vilarasau, Jordi Bosch i Lluís Claret, que va omplir el cor de la canònica d’intensitat poètica. Finalment, la veu de Marina Rossell ha tancat el cercle posant al centre el monument més emblemàtic del municipi: l’esplanada del castell de Ponts, sobre el qual l’Ajuntament actuarà pròximament.

D’aquesta manera, els espais patrimonials de Ponts han esdevingut al llarg de l’estiu escenaris vius i compartits, la qual cosa demostra la capacitat del municipi per erigir la seva història i els seus monuments en autèntics motors culturals. I és que la primera edició de (z)ona ponts ha posat les bases d’un projecte ambiciós que vol créixer, fidelitzar públic i consolidar Ponts com a referent cultural a les terres de Ponent. D’aquí la voluntat de donar continuïtat a aquest festival explicitada per part de l’equip de govern en el marc de la cloenda d'aquesta primera edició.

El festival (z)ona ponts és una iniciativa de l’Ajuntament de Ponts a través del Patronat Municipal d’Iniciatives Locals —que dona continuïtat a la tasca iniciada el 2024 arrel de la celebració del mil·lenari de Sant Pere— amb el suport de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) i la Diputació de Lleida – Institut d’Estudis Ilerdencs, el patrocini de Biatrans SL/Seguros Blai i la col·laboració de Canals d’Urgell i bonÀrea.
Infolleida. FOTO: Agustí Cucurulls